Man kan jo være ansat som entreprenør ved et stort firma eller arbejde med entreprenør-arbejde ved et fremadstormende firma, som dem her: https://www.heagermaskinstation.dk/entreprenoer.aspx

Og så kan man være nået dertil, hvor man er blevet så store, at man ved, der er kommet meget bevågenhed af en med medierne.

Måske har man opfundet noget, som man er på forkant med i forhold til andre konkurrenter, der skæver misundeligt til en, og samarbejdspartnere står på skuldrene af en for at indgå et samarbejde med ens, mens der fra andre bliver spurgt, om man overvejer at sælge aktier.

Med andre ord går det så skide godt, at det høvler ind med ordrer, folk vil sponsorere jer, folk stiller spørgsmål på de sociale medier med videre, og generelt er man en glad entreprenør og chef i firmaet.

Medarbejderne får måske endda en bonus for det gode og hårde arbejde, og tiderne kører godt derudaf.

Men andre står også parat som gribbe til at trække en ned i sølet, for det er som regel også, når tingene begynder at gå godt for nogle, at andre føler sig forsmåede, forbigået og har en anden opfattelse af tingene, end hvordan man aftale det, da man gik hver til sit i sin tid eller kom til enighed om noget.

Nu er der lange kommunikationsveje for at komme til at tale med dig som chef, fordi du har så travlt med andre spændende opgaver og udfordringer.

Så du bliver udstillet i medierne med halve og hele løgne, men det er i hvert fald noget, der minder om en sammensværgelse og hiver imaginære skeletter ud af skabene.

Du vil ikke finde dig i det, men heldigvis vil medierne have dit genmæle, og du er parat til at forsvare dig også med pressemeddelelser og opslag på de sociale medier for dit firma.

Men du ved også godt, at du er i dine følelsers vold, at du har travlt og ikke er uddannet i kommunikation.

Derfor kan være en rigtig smart idé at bruge en pressetalsmand i de situationer til at klare den dont for dig, hvor I sammen udarbejder budskabet, der skal ud.