Det er klart forståeligt, at man føler sig lidt eksklusiv, hvis man lige har købt en Ferrari fra ny; ikke brugt, ikke leaset, men HELT ny, fra blandt andet denne forhandler: https://copenhagen.ferraridealers.com/da_dk/

Men én ting er jo at føle sig eksklusiv, hvis man drøner ned ad de danske landeveje og sådan set også i udlandet med sådan en bil, for der er det jo bare at kigge som omkring og se, hvor mange biler af de andre mærker, man kan få øje på, og her er der ikke ligeså mange Ferrarier, som der er andre biler.

Dette forklarer jo også, hvorfor så mange andre trafikanter og andre mennesker i og omkring trafikken kigger efter en: det er jo et sælsyn.

Men at føle – og være – eksklusiv er jo ikke ensbetydende med, at man er hævet over love, hvilket du nok kan gætte dig til, hvis du kører for hurtigt, selvom det kan klø i benene efter at gøre det.

Dog hænger det også sammen med sikkerhedsudstyret og de andre forholdsregler, som der er krav om, at man skal have klar på sig, hvis uheldet skulle være ude.

Lad os fremhæve en sammenligning og sige, at man er ude at sejle i en speedbåd. Så kan man sidde og hygge sig og have det så sjovt, man nu kan have det.

Men myndighederne kan jo også dukke op ude på vandet og kontrollere en, og her vil der nok blive spurgt ind til, om der er redningsveste med til alle på båden?

Man behøver ikke have dem på, men de skal være der.

Det samme gælder ved kørsel med din Ferrari.

Går den i stå, så skal du have den advarselstrekant klar, som du kan sætte op i den lovpligtige længde bag bilen, så andre bilister og trafikanter kan se dens reflekterende elementer på lang afstand, at du altså er gået i stå her.

Sådan en skal alle have med sig – også dig der har fået en ny Ferrari.