En visuel identitet er det grafiske ”sprog”, der bruges i din virksomheds kommunikation. Med andre ord er det de farver, former og skrifttyper, som kendetegner netop din virksomhed og gør, at den adskiller sig fra andre. Hvis man vil have hjælp til at skabe en stærk og letgenkendelig visuel identitet, giver det derfor god mening at alliere sig med en grafisk designer. På den måde får man en eksperts viden og evner til rådighed, når virksomheden skal brandes. Og selvom det måske kan virke som noget underligt noget med den visuelle identitet, kan det godt betale sig at investere lidt ekstra i den. Det kan nemlig være forskellen på, om kunderne vælger dig eller konkurrenten.

Skil dig ud i mængden

I næsten alle brancher er der mange om buddet. Selvom man har et godt produkt eller service, vil det sjældent være nok. Det er også nødvendigt at skille sig ud fra alle de andre, der har samme gode produkt eller service. Ellers risikerer man at drukne i mængden og blive valgt fra, simpelthen fordi kunderne ikke lægger mærke til en. Det kan en stærk visuel identitet være med til at forhindre. En visuel identitet er nemlig med til at brande din virksomhed og sikre, at den bliver husket og genkendt. Det er især en stor fordel, når man bevæger sig online, fx på de sociale medier.

Bliv husket og genkendt

Den visuelle identitet er sammenhængen mellem det grafiske, der kendetegner virksomheden. Det er derfor et stort begreb, der dækker over alt fra logo og hjemmeside til flyers og visitkort. Uanset om man markedsfører sig selv online eller i den rigtige verden, er det en stor fordel at blive husket og genkendt på sin visuelle identitet. Det kan nemlig medføre, at man i sidste ende bliver valgt frem for konkurrenten, simpelthen fordi kunden ved, hvem man er.